Tervetuloa Kirstin kammariin

Tervetuloa Kirstin kammariin
"Hiljennä, hellitä, huolehdi itsestäsi!"

maanantai 29. marraskuuta 2010

Terveisiä saunasta!

Olipa ihanaa lämmitellä saunassa ja pestä itsensä. Räkätauti ja kylmät huoneet ovat pitäneet vaatteet visusti päällä. Laitoin tänäänkin tulta hellaan ja keitin hellalla ruoan, perunoita ja kananrintoja. Eija toi kaupasta kolmirintaisen kanan. Olen aina ihmetellyt, minkä takia ei laatikoihin voi laittaa 2 tai 4 rintaa tai jalkaa. Useimmiten on kana ollut kolmijalkainen ja tällä kertaa sillä toisella on ollut vain yksi rinta :) Huomenna olisi miehen kokkausvuoro, mutta hän lähtee käymään Helsingissä. Neuvottelinkin kokkausvuoron siirrettäväksi torstaihin ja mies hyväksyi. Keskiviikkona hän menee opiskelemaan saksaa, joten silloinkaan ei sovi. Haluan pitää kiinni tästä yhdestä vapaaillasta. 

Kohta lähdetään taas risteilylle. Silloin saan ruoanlaitosta kaksi iltaa vapaaksi. Olen kamalan laiska ja saamaton ihminen. En saa itseltäni mitattua verenpainetta ja mittareita on jopa kaksin kappalein. Minun pitäisi mitata paine kerran viikossa aamulla ja illalla, mutta en vaan saa laitettua sitä käsivarteeni. Olen myös luvannut lenkkeillä joka päivä... hah, en ole käynyt kertaakaan. Zumbaamistakaan en ole saanut aloitettua. On kaikenlaisia syitä. Väsyttää, pää on pökerö, pitää tehdä jotain muuta jne. Syitä löytyy aina. viikon verran on ollut liian kylmä ilma ja sitä paitsi minulla on ollut flunssa, nuha ja yskä ja on vieläkin. Harmittaa, kun E.n ja minun uimareissut jäivät. Tykkäsin kovasti kävellä altaassa ja se sopi minun kropalleni erittäin hyvin. Annin pennut veivät sitten sen ajan. Olisin tietysti voinut mennä bussilla, mutta ei se olisi ollut yhtä kivaa kuin E:n kanssa. Vielä kivempaa oli, kun T pääsi myös mukaan. Sitten hän sai töitä ja uimiset saivat jäädä.

Jos alkaisimme korjata taloamme, siihen uppoaisi isot rahat. Esimerkiksi ikkunat ovat huonot. Joka ikkunasta vetää ja senkin vuoksi on huoneissa viileää. Ulko-ovi täytyisi uusia. Sieltä tuulee sisään. En ollenkaan ihmettele, kun Sally möklyää mennessään laatikolleen, joka on eteisessä. Siellä on aika kylmä. Laatikolle ei ole muutakaan paikkaa. Kylpyhuone on liian pieni. Hyvä että mahtuvat ne asiat, jotka siellä jo ovat.

Olen yrittänyt välttää leivän ja perunan syömistä kuukauden verran. Syön vain yhden perunan illallisella ja leipää syön iltapäiväkahvilla. Välillä tulee kyllä hirveä himotus ja on pakko tehdä voileipä. Nytkin tekisi hirveästi mieli känttyä. Saa nähdä jaksanko pidättäytyä?!

Tuli tässä mieleen, kun kaikki henkivät ja hinkuvat joulun tuloa, että ei kannata stressata. Olen joskus saanut neuvon, kuinka joulustressi vältetään: Ripottel kardemummaa uunipellil ja paa pelli vartiks uunii 75 astesse. Ja sit viäl! Kastel vanha villasukka Toluhu ja heit sukka soffan al. Istu ja nauti elämästä. Talo tuaksu tuarelt pullalt ja juu siivotult!
Hyvää jouluorotust vaa! Ja ilman joulustressiä!

Ei kommentteja: